Joga. Magazyn Dobrej Energii 10/2019

O jodze praktycznie i teoretycznie. Zestawy asan, porady, sylwetki joginów oraz teksty z filozofii i historii jogi. A oprócz tego medytacja, slowlife, zdrowa kuchnia, terapie naturalne i najlepsze sposoby na stres.
Cena:

Normalna cena: 15,99 zł 38% TANIEJ

Special Price 9,99 zł

Darmowa dostawa przy zamówieniu powyżej 200zł

Opis produktu

– Współczucie j jest bardzo nieprzyjemne – uważa buddyjska mniszka- -celebrytka Pema ChÖdrÖn. – Kiedy zaczynamy wspierać inne istoty, kiedy posuwamy się tak daleko, że wchodzimy w ich położenie, kiedy dążymy do tego, by nigdy nie zamykać się przed nikim, szybko znajdujemy się na nieprzyjemnym terytorium „życia na nieswoich warunkach”. Współczucie wzywa nas do zanurzenia się w lodowatej wodzie i wypłynięcia poza strefę naszego komfortu.
Książkę mniszki „Żyj pięknie” (recenzja na str. 97) czytałam w szczególnym momencie. Tuż przed ślubem. Wiele książek, filmów, reklam, relacji na Facebooku i Instagramie przedstawia tę ceremonię, jakby to była wisienka na torcie. Potem już tylko miesiąc miodowy i „żyli długo i szczęśliwie”. Ale wiadomo, te książki i filmy, które kończą się ślubem, ślubem powinny się zaczynać, bo po nim jest najciekawiej. Zanurzamy się w lodowatej wodzie współczucia, wychodzimy poza strefę komfortu, oswajamy lęk przed bliskością, uczymy się komunikacji i menedżerowania ego.
I tak jak życiowe trudności nie znikają po ślubie, tak i praktyka jogi nie kończy się po savasanie. Po zrolowaniu maty mamy około 22 godzin do następnej praktyki asan i 22 godziny na praktykowanie życia. I tu już nie ma znaczenia, czy ktoś jest singlem, mężem, ojcem, babcią, narzeczoną czy rozwódką, choć intymna relacja z pewnością stawia nowe wyzwania i, jak to ujęła Pema ChÖdrÖn: „wzywa nas do zanurzenia się w lodowatej wody i wypłynięcia poza strefę komfortu”. W jakimś stopniu jednak robi to każda relacja. I każda jest równie dobrą praktyka, jak trójkąty, skłony i skręty na macie. Dlatego w tym numerze JOGI zachęcamy nie tylko do zgłębiania pozycji jogi, ale też do stabilizowania postawy jogina. Pomoże w tym, mam nadzieję, artykuł Krystiana Mesjasza o mindfulness (str. 18).
I „Joga emocji” (str. 42) Marka Łaskawca. Polecam też mój wywiad z okładkową joginką Eweliną Bejgrowicz (str. 14) oraz rozmowę, którą Julia Butyrm-Południewska przeprowadziła z Carrie Owerko (str. 28).
Ze wszystkich tych tekstów wynika: joga nie kończy się, gdy zwijasz matę.
Może nawet wtedy dopiero się zaczyna.

Agnieszka Passendorfer
Redaktor naczelna

Informacje o produkcie

Data wydania 14 lis 2019
Wydawnictwo Wydawnictwo Edipresse
Wersja cyfrowa
Spis treści Pobierz